دارالترجمه رسمی زبان گرجی قفقاز

ترجمه تخصصی متون گرجی به فارسی و فارسی به گرجی با کیفیت تضمینی توسط مترجمین خبره قوه قضائیه با مجوز رسمی از اداره مترجمین رسمی قوه قضائیه

دارالترجمه رسمی زبان گرجی قفقاز

ترجمه تخصصی متون گرجی به فارسی و فارسی به گرجی با کیفیت تضمینی توسط مترجمین خبره قوه قضائیه با مجوز رسمی از اداره مترجمین رسمی قوه قضائیه

این دفتر تخصصصی زبان گرجی برای اولین بار در ایران ترجمه رسمی (مترجم خبره) زبان گرجی را با مهر و مجوز رسمی از قوه قضائیه انجام می دهد. در دفتر ترجمه تخصصی و رسمی گرجی ققفاز، ترجمه انواع متون سیاسی، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی همچنین مدارک و اسناد هویتی و تحصیلی از زبان گرجی به فارسی و بالعکس صورت می گیرد.
در این دفتر ترجمه تلاش می شود با کوتاه کردن دست دارالترجمه هایی که هزینه واسطه گری خود را بر دستمزد اصلی اصافه می کنند، تنها دستمزد ترجمه از مشتری دریافت گردد.

شماره تلفن : 09162914270
آیدی تلگرام :tarjomegorji@
آیدی سروش :tarjomegorji@
شماره جهت واتساپ :09162914270

توجه (بسیار مهم) :
در ایران در حال حاضر هیچ مترجم رسمی مجوزدار زبان گرجی وجود ندارد و هر گونه ادعا در این زمینه کذب محض و کلاهبرداری وجهت جذب مشتری و افزایش قیمتها می باشد.

بایگانی

همه چیز در مورد زبان گرجی

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

زبان گرجی ( ქართულიენა، کارْتولی اِنا ) زبان مردم گرجی و زبان رسمی کشور گرجستان است. این زبان جزو ۱۰ زبان کهن و قدیمی در جهان است که هنوز تکلم می‌شود. این زبان جزو 14 زبان زنده دنیا است که صاحب خط ویژه خود نیز می باشد.

زبان گرجی یکی از زبان‌های قفقازی و از خانوادهٔ زبان‌های کارتولی می‌باشد. این زبان با خط گرجی نوشته می‌شود که یکی از ۱۶ سیستم نوشتاری دنیا است.

قدیمی‌ترین کتیبهٔ کشف شده از زبان گرجی، نوشته شده به نخستین الفبای گرجی (آسومتاورولی) مربوط به سدهٔ یکم پیش از میلاد مسیح است.

این زبان علاوه بر گرجستان در بخش‌هایی از آذربایجان، شمال شرق ترکیه و در استان اصفهان ایران در شهرهای فریدون‌شهر و بوئین میاندشت و همچنین چند روستای این دو شهرستان تکلم می‌شود.

زبان گرجی

زبان گرجی در شمار زبان‌های قفقازی است و زبان‌های قفقازی به آن دسته از زبان‌ها گفته می‌شود که در منطقهٔ قفقاز بین دریای سیاه و دریای خزر با آن ارتباط برقرار می‌شود.

زبان‌های قفقازی را از دیدگاه طبقه‌بندی منطقه‌ای می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. منطقهٔ شمال غربی قفقاز که شامل زبان‌های قفقازی شمال غربی می‌شود.
  2. منطقهٔ شمال شرقی قفقاز که شامل زبان‌های ناخوداغستانی می‌شود.
  3. منطقهٔ جنوب قفقاز که شامل زبان‌های کارتولی می‌شود.

گروه کارتولی شامل زبان‌های: گرجی، مگرلی، لازی و سوانی است. زبان گرجی به زبان ادبی و علمی از زبان‌های کارتولی اطلاق می‌شود و زبان رسمی کشور گرجستان می‌باشد.[۴]

خط گرجی

خط گرجی یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های نوشتاری جهان است. با استناد به کتاب باستانی «سرگذشت کارتلی»، خط گرجی به وسیلهٔ پارناواز یکم پادشاه گرجستان باستان اختراع شده‌است.

یکی از قدیمی‌ترین سنگنبشته‌های گرجی به وسیلهٔ کوربو باستان‌شناس ایتالیایی در فلسطین کشف شده‌است و تاریخ کتابت آن در حدود سال ۴۳۳ میلادی تعیین گردیده‌است؛ و یکی دیگر از قدیمی‌ترین سنگنبشته‌های گرجی بر دیوار کلیسای بولنیسی واقع در جنوب گرجستان وجود دارد و تاریخ کتابت آن به سال ۴۹۲ میلادی تخمین زده شده‌است. در اکتشافات اخیر در ایالت کاختی گرجستان نیز اشیایی به دست آمده‌است که درحدود ۱ قرن پیش از میلاد مسیح بر روی آن‌ها جملات کوتاهی با الفبای گرجی نوشته شده‌است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی